Polska pomoc

 

Trwają prace nad przeniesieniem do repozytorium informacji nt. zrealizowanych już projektów polskiej współpracy rozwojowej.
Repozytorium będzie systematycznie uzupełniane o dane znajdujące się obecnie w bazie wniosków konkursowych, a także o informacje nt. nowych projektów.

 

Praca wolontaryjna w charakterze opiekunów w domu dziecka w Tupizie w Boliwii - kontynuacja projektu 3

W projekcie realizowanym w okresie 11 czerwca – 31 grudnia 2012 r. w Tupizie (prowincja Sud Chichas, departament Potosi) w Boliwii wzięły udział dwie wolontariuszki, które przebywały na miejscu od 15 lipca do 31 grudnia 2012 roku. Wykonawcą projektu był Salezjański Wolontariat Misyjny - Młodzi Światu, a partnerem lokalnym Zakon Sióstr Służebniczek Niepokalanej Marii Panny – misyjny wikariat w Tupizie w Boliwii.

Celem projektu była praca z dziećmi i młodzieżą w Domu Dziecka Maria Inmaculada w Tupizie. Do zadań wolontariuszek należała całodobowa opieka nad wychowankami, pomoc w odrabianiu prac domowych i przygotowanie do zajęć szkolnych, a także organizowanie warsztatów i zajęć dodatkowych dla wychowanków.

W ramach projektu opiekę sprawowano nad 37 wychowankami w wymiarze 300 godzin. Wszystkim wychowankom udzielano pomocy przy odrabianiu zadań domowych.

Zajęcia dodatkowe zorganizowane przez wolontariuszki obejmowały język angielski (33 uczestników, 30 godzin), zajęcia z informatyki (35 uczestników, 25 godzin), arteterapii (36 uczestników, 25 godzin), biblioterapii (37 uczestników, 60 godzin), zajęcia teatralne (36 uczestników, 16 godzin), sportowe (37 uczestników, 60 godzin), spotkania filmoterapeutyczne (37 uczestników, 10 godzin), zajęcia wspomagające rozwój (32 uczestników, 26 godzin)  oraz 2 wycieczki rekreacyjne, w których wzięło udział odpowiednio 37 i 36 dzieci.

Projekt przysłużył się do wyrównania szans edukacyjnych części wychowanków Domu Dziecka Maria Inmaculada w Tupizie. Dzięki różnorodnym metodom nauczania wychowankowie mogli uczyć się przez zabawę. Zajęcia artystyczne pozwoliły dzieciom rozwijać kreatywność i twórcze myślenie, a także odkrywać swoje talenty. W efekcie działań projektowych, każde dziecko zdobyło promocję do następnej klasy i dobre oceny końcowe. Wolontariuszki przekazywały dzieciom dobre wartości i dawały wzorce do naśladowania.

W ramach inicjatywy edukacyjnej edukacji globalnej wyprodukowana została jedna wielkoformatowa gra planszowa „Droga do szkoły”, na podstawie której przeprowadzono warsztaty w szkołach w województwie małopolskim. Gra została następnie przekazana do Wiosek Świata – Parku Edukacji Globalnej w Krakowie.