Polska pomoc

 

Poprawa warunków nauczania w szkole podstawowej dla dzieci birmańskich uchodźców i mniejszości narodowych na pograniczu tajlandzko-birmańskim – budowa pomieszczeń mieszkalnych dla nauczycieli

Kui Le Tor to wieś położona w tajskiej prowincji Tak, w sąsiedztwie granicy z Mjanmą (dawniej Birmą). Prowincję zamieszkują birmańscy migranci i uchodźcy z plemienia Karen, którzy nie identyfikują się z narodowością tajską, ani nie znają języka tajskiego. Miejscowa administracja nie poczuwa się do zadbania o edukację uchodźców i mniejszości Karen w prowincji. Szkoły do których uczęszczają uczniowie z mniejszości Karen są niedoposażone, zaniedbane, brakuje w nich w zasadzie wszystkiego: od kadry nauczycielskiej, po podstawowe materiały piśmiennicze.

Z uwagi na odległość i brak możliwości transportu nauczyciele delegowani przez władze tajskie do pracy w szkole w Kui Le Tor są skoszarowani w budynku „nauczycielskim”. Budynek ten był szopą wykonaną z desek i płyt azbestowych, z dachem częściowo pokrytym liśćmi. Po tym jak w wyniku intensywnych opadów deszczu szopa, w której mieszkali nauczyciele uległa częściowemu zniszczeniu lokalne władze rozważały wybudowanie w trybie pilnym nowego lokum. Ze względu na ograniczone środki budowa nie była jednak pewna. Brak możliwości zakwaterowania nauczycieli oznaczałby wstrzymanie nauczania dzieci w wiosce Kui Le Tor.

Poprawa warunków nauczania w szkole podstawowej dla dzieci birmańskich uchodźców i mniejszości narodowych na pograniczu tajlandzko-birmańskim – budowa pomieszczeń mieszkalnych dla nauczycieli

Projekt objął budowę domu w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły podstawowej we wsi Kui Le Tor leżącej w prowincji Tak w sąsiedztwie granicy Tajlandii z Mjanmą. Dom został zaaranżowany na pomieszczenia mieszkalne dla nauczycieli uczących w lokalnej szkole podstawowej. Budynek jest w pełni funkcjonalny i odporny na lokalne warunki atmosferyczne.

Zapewniając stałą obecność kadry nauczycielskiej, mogącej uczyć dzieci w szkole podstawowej w Kui Le Tor zwiększono dostęp do edukacji na poziomie podstawowym wśród dzieci uchodźców birmańskich z plemienia Karen. Udział w projekcie był dla szkoły w Kui Le Tor pierwszym doświadczeniem z donorem instytucjonalnym. Dzięki temu pracownicy szkoły zdobyli praktyczną wiedzę na temat współpracy z międzynarodowymi donorami pomocy.

Projekt, zrealizowany w okresie 10 października – 29 grudnia 2015 r., był okazją do zainicjowania współpracy z lokalnymi władzami, mającej na celu zachęcenie ich do wsparcia szkoły w Kui Le Tor, oraz podjęcia działań na rzecz elektryfikacji wioski.

Poprawa warunków nauczania w szkole podstawowej dla dzieci birmańskich uchodźców i mniejszości narodowych na pograniczu tajlandzko-birmańskim – budowa pomieszczeń mieszkalnych dla nauczycieli

Projekt odpowiedział na potrzebę związaną z niedoborem kadry nauczycielskiej w szkole podstawowej w miejscowości Kui Le Tor, do której uczęszczają dzieci uchodźców z sąsiedniej Mjanmy (dawniej Birmy). W bezpośrednim sąsiedztwie szkoły wybudowano budynek, przeznaczony na mieszkania dla nauczycieli oddelegowanych do pracy w Kui Le Tor. Dom jest w pełni funkcjonalny i odporny na lokalne warunki atmosferyczne. Dzięki zapewnieniu mieszkań dla nauczycieli, uczniowie będą mieli możliwość uczęszczania na zajęcia 6 dni w tygodniu.