Polska pomoc

 

Trwają prace nad przeniesieniem do repozytorium informacji nt. zrealizowanych już projektów polskiej współpracy rozwojowej.
Repozytorium będzie systematycznie uzupełniane o dane znajdujące się obecnie w bazie wniosków konkursowych, a także o informacje nt. nowych projektów.

 

Magia piłki, magia Afryki – łączy nas futbol!

Głównym celem projektu zainspirowanego turniejem piłkarskim EURO 2012, realizowanego przez Fundację Ekonomiczną Polska – Afryka Wschodnia we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN) oraz portalem internetowym AfrykaGola.pl między 15 maja a 31 grudnia 2012 r., była popularyzacja wiedzy o Afryce wśród dzieci. Grający w polskich klubach piłkarze i piłkarki afrykańskiego pochodzenia opowiadali na spotkaniach z młodymi adeptami futbolu o krajach swojego pochodzenia i o kulturze afrykańskiej.

We współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej przeprowadzono też Warsztaty Akademii Piłkarskiej w Kluczborku. Dzieci miały okazję porozmawiać z piłkarzami z Afryki, zebrać ich autografy i wspólnie zagrać z nimi w „nogę”. Na potrzeby warsztatów przygotowana została broszura edukacyjna pt. „Afryka – dziecięce pytania i nie zawsze łatwe odpowiedzi”.

Podsumowaniem projektu był kalendarz na rok 2013, w którym za pomocą zdjęć, kolorowych grafik i historii bohaterów projektu w przystępny sposób przedstawione zostały informacje o Afryce. Był on dystrybuowany podczas finałów dziecięcych turniejów piłkarskich organizowanych przez PZPN, m.in. turnieju „Z podwórka na stadiony” (14-16 września, Ostróda), turnieju im. Marka Wielgusa (21-23 września, Wrocław), Wielkiego Festiwalu Piłkarskiego (15 października, Lublin). W powiązanym z kalendarzem konkursie wiedzy pt. „Zostań znawcą Afryki” wzięło udział 100 osób. Oficjalnego losowania zwycięzców dokonano w siedzibie PZPN w dniu 20 grudnia 2012 r., a następnie rozesłano do nich nagrody, którymi były oryginalne koszulki reprezentacji afrykańskich, piłki futbolowe, T-shirty z logo UEFA Grassroots oraz książki Michała Zichlarza „Afryka Gola”.

W akcjach skierowanych bezpośrednio do młodzieży uczestniczyło co najmniej 2,5 tys. dzieci, natomiast dzięki dużemu zainteresowaniu mediów projekt dotarł do znacznie większej liczby odbiorców.